(Colectânea Raia Luso Espanhola)


O pasado dia  12 de setembro deste ano presentouse na freguesía (feligresía ou parroquia) portuguesa de Santa Eulalia de Elvas no concello da ciudá fortificada de Elvas, (Alentejo) ,o libro Colectânea de Literatura e Artes da Raia Luso Espanhola, que tamén foi presentada, al cabo de poucos días, na feira del libro de Badajoz xunta co  DVD del mesmo nome.


A obra foi coordinada pola poeta alentejana Graça Foles Amiguinho,  de Santa Eulalia de Elvas, que xunta el sou fillo, el artista gráfico Rui Amiguinho Barros, ven desenvolvendo na freguesía e no seu concello unha importante labor de dinamización cultural a través da poesía, da música e das artes.

 Simplemente a idea do obxetivo inicial  non deixar de ser que a xente non marche e haxa futuro pra estas fermosas terras traballando para agrupando  e compaxinar o pensamento e poesía de mais de sesenta escritores, poetas e artistas de Portugal, Galiza e Estremedarua, xa resulta extenuante para calquera.

Velai deixo a entrada que fixo no seu blog; 

Espacio de Quique Roxíos

El orgullo de falar gallego asturiano

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fquiqueroxios.wordpress.com%2F2020%2F10%2F04%2Fel-gallego-asturiano-en-elvas-alentejo-portugal-colectanea-raia-luso-espanhola%2F%3Ffbclid%3DIwAR3dzRfXyZRQxzurybOnMAnjsh-czhFfZEtNINhsAfF7E_VBDsMnx6y8kMk&h=AT0WnJvoeIzXj_Dz9VNuBp6VBtjvHws6DO6lIgF1tQBRwNItmyqSPcz_Oud-8CTXtXasIhQulxml4RhcCpHDD0UU7IdeK3ha-_r_uQtNWyGaLrPSlalKc8UM1TJ2ADUM0Q 




Igualmente deixovos o enlace que publicaou no seu face a poeta e coordinadora Graca Amiguinho.

https://www.facebook.com/MunicipioElvas/videos/663415904583391/


Dos 63 autores que participan na obra hai 35 mulleres e 28 homes, a mitáde deles, poetas e escritores autores son da Galicia, 24 del Alentejo, algúns do Algarve, Beiras, Extremadura, Badajoz e dous asturianos das ribeiras baxas del Navia.

El poemario conta coel suplemento dun DVD con imágenes dos territorios, incluídos el Navia-Eo e algús dos poemas musicados na voz de Berta Miranda e na guitarra portuguesa de Nuno Cirilo.



A Colectânea lleva un prefacio del historiador Moisés Cayetano Rosado, e unha introducción de Graça Foles Amiguinho que escolleu dous poemas de xeito que Portugal extende a mao a España nesa irmandade de poemas de Luís Vaz de Camões e Francisco Gómez de Quevedo que falan do amor: Amor é um fogo que arde sem se ver/ Definición de amor. fermosamamte musicados e ame idos por Berta Miranda e Nuno Cirilo. (<- Escuitar poema de irmanamento musicado).

Deixo tamén o enlace da reseña do acto e presentaciòn do noso libro na prensa, para os que queiran saber e coñecer mais do que foi o día, da presentacion...

https://pgl.gal/encontro-poetico-da-raia-em-elvas/?fbclid=IwAR0gvLUg5DG5PwWEajl8Z_PVwzoXn0S1sIEn_uGUmi8kPOE5sqNA5NeBkIw.

Teve lugar no dia 12 de setembro o encontro Luso-Hispano de poesia na Raia, na vila de Santa Eulália pertencente a Elvas.....

Graça Foles Amiguinho fez um grande esforço para conseguir este “produto” internacional de grande valia e de transcendência histórica. Porque a poesia dá testemunho do sentir dos povos e de seu momento histórico. Pessoalmente não concebo a poesia sem compromisso. Quer este o que for. Bem seja a dor por que sofre injustiças, por quem sofre de amor ou por quem se deleita com a paisagem e se compromete com ela. Por quem se projeta no futuro ou por quem se agasalha no passado. Mas sempre é preciso um compromisso da autora com sigo mesma e com os tempos em lhe quadrou viver. Copio aqui uma parte do poema de Gabriel Celaya : “ La poesia es um arma cargada de futuro”



Maldigo la poesía concebida como un lujo
cultural por los neutrales
que, lavándose las manos, se desentienden y evaden.
Maldigo la poesía de quien no toma partido hasta mancharse.
Hago mías las faltas. Siento en mí a cuantos sufren
y canto respirando.


Comentarios

alentejaninhasite ha dicho que…
Cada dia que passa mais bendigo a hora em que tive a ficidade de conviver, embora de forma virtual com escritores, poetas, fotógrafos, pintores tão e extraordinários. Obrigado por terem confiado em mim. Beijinhos de Portugal.
Angel Utrera ha dicho que…
Moitisimas grazas, foi un traballo duro, fermoso e inesquecible do que me honro en ter participado xunto cos mellores poetas e ecritores do momento.

Entradas populares